رویدادها آرشیو خبر ها
چرا پائولو دیبالا اینقدر ارزان شد؟!

چرا پائولو دیبالا اینقدر ارزان شد؟!

 

در حالیكه رأس ساعت 20:30 (به وقت ایران) چهارشنبه شب زمان قانونی نقل و انتقالات فوتبال انگلستان به پایان می‌رسد و علی‌رغم شایعه پیشنهاد 70 میلیون یورویی تاتنهام به یوونتوس و موافقت مدیران این باشگاه، اما به نظر می‌رسد هیچ سناریویی دست‌كم تا یك روز مانده به این مهلت در مسیر تحقق نیست.

 

Sky Sport Italia در گزارشی با اشاره به احتمال پیوستن پائولو دیبالا به تاتنهام در زمان كوتاه باقیمانده برای این باشگاه انگلیسی، وقوع این انتقال را بسیار بعید عنوان كرده و موضع جواهر آرژانتینی در خصوص این تیم را همانند منچستر یونایتد منفی دانسته است. اسكای با این حال تصریح كرده در صورت خروج از یووه، پاریس مقصد نهایی مهاجم مغضوب بیانكونری خواهد بود.

 

این شبكه تلویزیونی با اشاره به اهمیت فراوان بحث «حق تصویر» برای باشگاه تاتنهام و عدم فرصت كافی برای مذاكره با شركت Star Image و توافق جهت كاهش پرداخت ضرر 40 میلیون یورویی بابت انتقال دیبالا از تورین به لندن؛ این موضوع را یكی از اصلی‌ترین دلایل عدم علاقه اسپرز به جذب این بازیكن در مدت اندك باقیمانده عنوان كرده است.

 

از آنجا که حق تصویر پائولو دیبالا در بازه زمانی 2016 تا 2017 به طور کامل در انحصار شرکت Star Image بوده است، انتقال این بازیکن آرژانتینی به تيمي جديد با مشکل مواجهه می‌شود؛ چراکه تمام تصاویر منتشر شده این شرکت از دیبالا با برند و لباس یوونتوس بوده و انتقال او به باشگاهي جديد، محصولات این شرکت را غیرقابل فروش کرده و باعث خسارت مالی به آنها می شود. این شركت اعلام کرده در صورت قطعی شدن این قرارداد، دیبالا یا یوونتوس باید مبلغ 40 میلیون یورو به عنوان غرامت به این شرکت پرداخت کند؛ چرا که یوونتوس مالک تمام حقوق مربوط به دیبالا از جمله تصویر او نیست.

 

به گفته Sky درخواست دستمزد بالای ایجنت، و لزوم پرداختن به موضوع «حق تصویر» توسط باشگاه طرف قرارداد با این بازیكن مهم‌ترین دلایل پایین بودن رقم پیشنهادات رسیده برای پائولو دیبالا هستند و بر خلاف تصور موجود، عملكرد نه‌چندان چشمگیر او در فصل گذشته تأثیر قابل‌ملاحظه‌ای در كاهش مبالغ پیشنهادی برای او ندارد و در صورت عدم وجود مشكلات اشاره شده، قیمت او به بالای 100 میلیون یورو ارتقاء می‌یافت.

 

مرکز مطالعات ورزشی (CIES) نیز چند ماه پیش در فهرستی كه بر اساس الگوریتم‌های اختصاصی‌اش تهیه كرده بود، پائولو دیبالا را بالاتر از كریستیانو رونالدو، با 155.5 میلیون یورو به عنوان دهمین مهاجم گرانقیمت‌ فوتبال دنیا معرفی كرده بود.

 

گفتنی است مهلت قانونی پایان نقل و انتقالات لیگ‌های فرانسه، اسپانیا و آلمان روز دوم سپتامبر (11 شهریور) است، در حالیكه فدراسیون فوتبال ایتالیا و كمیته برگزار كننده رقابت‌های سری A آخرین زمان ترانسفرینگ در فوتبال این كشور را بیست و سوم اوت (یكم شهریور) اعلام كرده است.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: